Версія для друку

Пам’ятка для туристів

Шановні туристи!

До початку подорожі, організованої туроператором, будь ласка ознайомтесь із змістом оновлених рекомендацій Мінекономрозвитку

При укладенні договору на туристичне обслуговування, будь ласка, перевірте, щоб:

  • туроператор мав чинні ліцензію та фінансове забезпечення (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Мінекономрозвитку www.me.gov.uaу розділі "Діяльність-Туризм-Туроператорська діяльність-Ліцензійний реєстр");
  • турагент мав чинний агентський договір, укладений з туроператором (актуальна інформація доступна на офіційному сайті туроператора, від імені якого агент реалізує турпродукт);
  • в договорі на туристичне обслуговування були вказані заявлені дати вильоту та прильоту;
  • в договорі на туристичне обслуговування була вказана інформація про наявність трансферу з аеропорту до готелю в обох напрямках (у разі заявлення такої послуги);
  • готель відповідав заявленій категорії і це було також вказано в договорі;
  • були вказані строки відмови від туру та умови повернення коштів;
  • кожен турист мав індивідуальний страховий поліс на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • була наявна квитанція про оплату туру або фіскальний чек.

Туристи, звертайте увагу на те, яке місце у Рейтингу пунктуальності виконання рейсів авіакомпаніями займає авіакомпанія, що обслуговуватиме вас під час подорожі (актуальна інформація доступна на офіційному сайті Державіаслужби https://avia.gov.uaта робіть свідомий вибір.

Перед початком подорожі (за 8 та за 2 години до відправлення рейсу), будь ласка, перевірте чи на сайті туроператора не наявна інформація про затримку вашого рейсу. У разі наявності такої інформацію, уважно слідкуйте за змінами у розкладі рейсів, щоб вірно розрахувати свій час для своєчасного прибуття до аеропорту.

В подорож обов’язково візьміть з собою:

  • копію договору на туристичне обслуговування;
  • оригінал страхового полісу на медичне обслуговування та від нещасного випадку;
  • контакти туроператора (турагента);
  • контакти дипломатичної установи України країни, до якої Ви подорожуєте.

У разі, якщо туроператор не надав заявлені послуги* за захистом порушених прав Ви маєте право звертатися із заявою до Держпродспоживслужби, надавши:

фото, - відео матеріали, копію договору на туристичне обслуговування;

розрахункові квитанції понесених витрат тощо.

У разі, якщо туроператор порушив ліцензійні умови**, Ви маєте право звертатися із заявою до Мінекономрозвитку, надавши підтверджуючі документи.

Порушенням ліцензійних умов вважається :

невидача туристу:

договору на туристичне обслуговування або ваучеру (якщо договір укладено шляхом видачі ваучера);

договору обов’язкового (медичне та від нещасного випадку) страхування (крім випадку самостійного укладання такого договору туристом);

проїзних документів (квитків, в тому числі електронних квитків);

не інформування через офіційний сайт туристів про затримки рейсів, чинні договори на туристичне обслуговування та агентські договори;

не пристосування місць провадження діяльності туроператора до потреб осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;

відсутність договорів на туристичне обслуговування з туристами або з туристичними агентами, якщо договори укладаються через них;

невидача платіжних документів, що підтверджують внесення туристом до каси туроператора вартості туристичних послуг (фіскальний чек, квитанція);

відсутність у туроператора власного веб-сайту;

провадження туроператорської діяльності поза межами заявлених місць провадження такої діяльності;

відсутність оформлених трудових договорів з найманими працівниками туроператора;

наявність у штаті туроператора менше ніж 30 % працівників, які мають стаж роботи у сфері туризму, або освіту у сфері туризму;

відсутність у керівника туроператора документа про освіту або стажу роботи у сфері туризму;

відсутність у туроператора копії документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності турагента, що реалізує туристичні послуги, сформовані туроператором;

відсутність обліку виданих туристам договорів обов’язкового (медичного та від нещасного випадку) страхування;

неподання туроператором статистичного звіту до органу ліцензування;

невідповідність місця провадження туроператорської діяльності вимогам, визначеним ліцензійними вимогами***.

Права пасажирів у разі відмови у перевезенні, скасування чи тривалої затримки авіарейсів можна завантажити тут.

____________________________________

*стаття 20 Закону України «Про туризм»

**постанова Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 р. № 991 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження туроператорської діяльності»

***Вимоги до місця провадження туроператорської діяльності

  1. наявна інформаційна вивіска або інформаційна табличка із зазначенням повного найменування туроператора;
  2. наявні оргтехніка та програмна забезпечення, засоби телефонного зв'язку, доступ до Інтернету;
  3. при вході до місця провадження туроператорської діяльності розміщена інформація про режим роботи;
  4. на видному та доступному для туриста місці розміщена наступна інформація:

копія документа, що підтверджує фінансове забезпечення цивільної відповідальності туроператора перед туристами;

відомості про керівника, заступників керівника (за наявності) та головного бухгалтера туроператора та номери їх телефонів (мобільних телефонів у разі наявності), адреси електронної пошти (у разі наявності);

книга відгуків та пропозицій громадян;

Закон України "Про туризм";

Закон України "Про захист прав споживачів";

Ліцензійні умови провадження туроператорської діяльності;

місцезнаходження та номери телефонів Мінекономрозвитку, відповідного територіального органу Держпродспоживслужби.

 



Некорекний ввод!
Невірний
захісний код!